2010. február 13., szombat

A terminálok haszna

Az előző bejegyzésben írt projektek egyikét Windows alatt fejlesztem. (Visual Studio C++)
Néhány óra fejlesztés után kicsit játszani akartam, ha már egyszer Windows alatt vagyok. Játék elindít, 10 perc után pedig behal.
Jó. Előfordul, hogy egy program lefagy. Azért van az operációs rendszer, hogy egy ilyent lekezeljen. Várok, hátha kijön egy hibaüzenet, de semmi. Közben a képernyő sötét, a játék zenéje szól.
Nem baj. Ott a [CTRL]+[ALT]+[DEL] billentyűkombináció, amit neki is álltam nyomogatni, mint a hülye. Semmi.
Super gombra (A windows-logós gombnak elvileg ez a neve) se jött túl sok reakció.
Újra jött a hárombetűs kombó, amivel végre sikerült behoznom a feladatkezelőt. Legalább is az a középső választóképernyő feljött. Kiválasztottam rajta a feladatkezelőt, ami egyből el is tűnt. Újra a fekete képernyő fogadott.
Ekkor taktikát váltottam, és az [ALT]+[TAB]-ra szálltam rá. Szerencsére meg volt nyitva a Visual Studio is, ezért ez a kísérlet, még ha nem is egyből, de eredményre vezetett. A feladatkezelőt előhoztam újra, kiválasztottam a játék folyamatát, bezártam, és -mint aki jól végezte dolgát- folytattam a fejlesztést. Kb. 5 másodpercig. Ekkor a Windows kékhalált dobott, és újraindult. Ez van. Szerencsére mentettem.

Linux alatt mi történt volna hasonló helyzetben?
A [CTRL]+[ALT]+[F1]-gyel átugrottam volna az egyik konzolra, bejelentkeztem volna, és a killall -9 game paranccsal bezártam volna a játékot. Ezután a [CTRL]+[ALT]+[F7] kombinációval visszamehettem volna a GDM-be, és folytathattam volna a munkát.
Kár, hogy Linux alatt nem fut sem a FarCry, sem a Visual Studio... :(

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése