2010. január 19., kedd

Előretekintés

Miután a Bash alapjait ismertettem, egy faltörő játék megírásán keresztül mutatom be a ciklusokat és az adatszerkezeteket.

A kód egy része megvan. Ez az ütő mozgatását valósítja meg. (Mozgatáshoz a 4, 5, 6 számokat kell használni)

Ez egy nagyon alapszintű kód, de az alapokat jól mutatja. Aztán egy hétig nem is igen foglalkozom újra vele, aztán az alapok után visszatérek rá.

Most csak közlöm. Aki már ismeri a Bash-script fogalmát, nyugodtan boncolgassa és játszadozzon vele. Próbálja megérteni. Aki még a Bashről sem igen hallott, az meg várjon türelemmel holnapig. ;)


#!/bin/bash #Melyik parancsértelmezőt kell használni a script futtatásához

x=0; #x változó kezdőértéket kap

while [ true ]; do #Végtelenciklus
chr=5; #Az értéket be kell állítani, mert a read ezt nem teszi meg
read -t 1 -n 1 chr #CSAK billentyűleütés esetén a leütött bill-t a chr-be rakja
clear; #törli a képernyőt
x=$( echo $x+$chr-5 | bc ); #Számol a bc programmal

for ((i=0; i<30; i++)) do #szokásos for-ciklus bash-változata. Fontos a duplazárójel
echo #Ez a ciklus csinál 30 újsort
done;

for ((i=0; i<$x; i++)) do
echo -n " "; #Ez szóközökkel a kurzort bepozícionálja
done;

echo TTTTTTTTTTTTT; #Ez "kirajzolja" az "ütőt"
done

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése